Cum promovez o pensiune sau un hotel prin intermediul portalurilor de cazare?

Internetul s-a extins atat de mult in ultimii ani, incat majoritatea turistilor cauta informatii despre unitatile de cazare, predominant, pe internet. Au astfel ocazia de a vedea poze, conditiile de cazare sau de a afla parerile altor turisti. Dar cel mai important, au ocazia de a compara si a alege ceva pe gustul lor.

Multi proprietari de pensiuni sau hoteluri intampina dificultati in a-si promova unitatile de cazare in mediul online. Multi dintre ei, specialisti in afaceri offline, se descurca mai greu cu tot ce tine de marketing pe internet. Ca atare, unii prefera sa-si angajeze o firma specilizata pentru promovarea online, contra cost, in timp ce altii prefera sa o faca singuri. Ambele variante prezinta plusuri si minusuri. In timp ce varianta contra-cost pare mai “sigura” si mai profesionala, a doua poate oferi control mai bun si mai rapid asupra anunturilor de pe diferite portaluri de cazare.

In continuare vom vorbi despre promovarea utilizand portalurile de cazare. Pentru cei care nu stiu, in Romania exista peste 100 de portaluri de cazare, unele cu unitati de cazare din toata tara, in timp ce altele sunt axate doar pe o anumita zona turistica. Si aici apare intrebarea pentru detinatorii de unitati de cazare: in care portal de cazare ne inscriem? In cel mai mare? In toate? In cateva in functie de recomandarile diversilor specialisti in online?

Raspunsul este pe departe a fi atat de simplu. Ideal, ar fi ca unitatea de cazare sa fie prezenta in toate portalurile de cazare, insa probabil asta ar duce la un cost nejustificat de mare in raport cu beneficiile.

Ceea ce conteaza cel mai mult in mediul online sunt cautarile facute pe Google. Asadar, sa presupunem ca avem un hotel sau o pensiune in Paltinis. Orice turist interesat de aceasta zona, va cauta pe Google, folosind o expresie de genul: “cazare paltinis”, “paltinis cazare”, “cazare all-inclusiv paltinis”, “cazare ieftina paltinis”, “cazare paltinis 2014″, etc. In primul rand, trebuie sa vedeti care din aceste cautari va intereseaza. Daca sunteti o pensiune, orientata catre turistii low-cost, v-ar interesa mai degraba cautarea: “cazare ieftina paltinis” decat “cazare all-inclusiv paltinis”. Si vice-versa pentru hoteluri de lux. Daca sunt o pensiune cu piscina, ar putea prezenta interes cautarile: “cazare paltinis pensiune” sau “cazare paltinis cu piscina”.

Dupa ce efectuam una din cautarile de interes, observam cele 10 rezultate de pe prima pagina si analizam cate din ele sunt portaluri de cazare. Din portalurile de cazare selectare, trebuie sa va interesati apoi de tarifele percepute. Unele din ele ofera inscriere gratuita (probabil pentru o perioada). Acestea sunt probabil cele mai pretioase si nu trebuie ratate. Din cele care percep o taxa de inscriere sau periodica, trebuie sa verificati numarul de unitati de cazare inscrise deja in zona dumneavoastra. Nu doriti sa platiti o suma buna de bani pentru a va inscrie intr-un portal cu 100 de alte pensiuni, chiar daca are foarte multi vizitatori, deoarece turistii se vor imparti proportional intre toate unitatile de cazare prezente.

Pasul acesta trebuie repetat pentru fiecare cautare pe Google care prezinta interes pentru unitatea dvs de cazare.

promovare pensiune

Dupa ce ati selectat un anumit numar de portaluri de cazare, astfel incat sa va incadrati in buget, urmeaza inscrierea propriu-zisa. Fiecare portal de cazare ofera un formular de inscriere, la fel ca cel alaturat, de la infokazare.ro. Cateva sfaturi de urmat:

- Introduceti date reale. Introducand informatii false, cu scopul de a atrage clientii (gen parcare de 5 locuri, ea fiind de un singur loc), e posibil sa va aduca un numar de clienti de inceput. Dar si o proasta reputatie, care poate fi vizibila in comentariile turistilor pe acel site. In timp, mai mult veti pierde prin introducere de informatii false.

- Introduceti cat mai multe informatii. Evitati astfel un numar de telefoane inutile. De exemplu, probabil sunteti sunati de multi turisti interesati daca primiti animale de companie sau acceptati plata cu cardul. E mai simplu si mai eficient sa precizati acest gen de informatii in textul de descriere.

- Introduceti tarifele si eventualele promotii. Din nou, puteti scuti o gramada de timp pierdut la telefon cu potentiali clienti care va intreaba despre tarifele de cazare sau care incearca sa negocieze un sejur de 7 zile la jumatate de pret, in conditiile in care politica unitatii de cazare este sa nu oferiti reducere mai mare de 10-15%.

- Introduceti poze cu: camerele, bucataria, baia, exteriorul, curtea. Orice turist isi doreste sa vada exact conditiile de cazare si cum poate fi mai multumit decat oferindu-i poze chiar din camerele unde urmeaza a fi cazat.

- Reveniti periodic asupra descrierii unitatii de cazare si aduceti ajustari de oricate ori este nevoie: actualizare tarife, facilitati, oferte promotionale.

Ca sfat general: nu refuzati niciun portal de cazare gratuit care are cat de cat vizitatori si mare atentie la cele contra-cost.

Alte posturi asemanatoare:

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
  • Email
  • RSS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Google PlusVisit Us On PinterestVisit Us On Youtube